21. YY’ın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünlerin Ticareti Panelinde İlk Kez Yayımlanan Rapor Panele Damgasını Vurdu!

Ülkemize yatırım yapan şirketlerin bir araya gelerek oluşturduğu Marka Koruma Grubu (MKG) ve 800’e yakın üyesi ile medya alanında önemli bir görev üstlenen Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) bir araya gelerek Türkiye’nin önemli bir sorunu olan “Kaçak, Taklit, Sahte, Korsan gibi yasadışı oluşumlar ve sektöre dönüşmüş olan bu oluşumların ülke ekonomisine etkileri” üzerine önemli değerlendirmeler yapmışlardır.

 İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası ‘nda (İSMMMO) 23 Mart 2017’de gerçekleştirilen bu panele OTİAD’temsilen; OTİAD Gn. Sekreteri Sami Kurt, OTİAD Ar&Ge ve Dış İlişkiler Sorumlusu Zuhal Güden ve OTİAD’ın Hukuk Danışmanı Av. Dr. Nevin Yurtman’ın yanısıra sektörün önemli temsilcileri ve ilgili derneklerin başkanları katılmışlardır.

 Panelde konuşmacılar arasında yer alan Doç. Dr. Ümit İzmen tarafından “21.Yüzyılın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünlerin Ticareti” hakkında Türkiye’de ilk kez hazırlanan raporu önemli bir katkı sağlamıştır. Sunulan raporda 2012 verileri ile elde edilmiş çarpıcı hususlara dikkat çekilmiştir. Türkiye’de ki taklit piyasası değerlendirildiğinde; yurtiçinde üretilip satılan 5.4 milyar dolar, yurtdışından ithal edilen 1.7 milyar, yurtiçindeki toplam (üretim+ithalat) piyasası 7 milyar dolar, yurtiçinde üretilip ihraç edilen 3.2 milyar dolarlara ulaşan rakamlara yer verilmiştir. Fayda-Maliyet analizi yapıldığında insanları sahteciliğe teşvik eden bir sisteme sahip olunduğunu lanse eden Namık Kemal Üniveristesi’ nden Doç. Dr. Ümit İzmen, raporundan elde edilençıktılar ile yola çıkarak kaçak, sahte gibi yasadışı ürünlerle mücadelenin ve ticari marka haklarının etkin bir biçimde korunmasına yönelik çözümleri dile getirilmiştir.

 Bölgesel Kalkınma ve Rekabetçilik alanında uzman olduğunu beyan eden Marka Koruma Grubu Üyesi Dr. Ali Ercan Özgür, Türkiye’de marka olma bilincini artırmak gerektiğini ifade etmiştir. OTİAD Hukuk Danışmanı Av. Dr. Nevin Yurtman 10 Ocak 2017’de Marka, Patent, Tasarım haklarının korunmasına yönelik çıkarılan “Sınai Mülkiyet Kanunu” hakkında hatırlatmada bulunmuştur. Son olarak değerlendirme yapması için söz verilen Doç. Dr. Ümit Özmen de bu hususlarda; marka olmanın kökeninde bilgiye dayalı üretim yapmak yattığını ve en temel noktalardan bir tanesinin eğitim olduğunu “okullarda çekilen kopyanın da bilgi ve başarı hırsızlığı olduğunu amaç tüketiciyi bilinçlendirmekse en temelden bu bilinci yerleştirmek gerektiğinin altını çizmiştir.
0 CommentsYorumları Kapat

Bir Yorum Yaz

Bilgi İçin

Telefon: +90 212 231 92 85
Faks: +90 212 231 89 46
otiad@otiad.org.tr

Haber Bülteni Aboneliği

OTIAD © Copyright 2024. Tüm Hakları Saklıdır.

Haber Bülteni

En yazılar ve güncellemeler e-posta adresinize gelsin.

Söz veriyoruz, asla spam yapmayacağız :)