AB ile Karşılıklı Çıkar İlişkilerimiz Var, Rekabetçi Olursak Siparişi Mecbur Verirler

Hazırgiyimin Yıldızları Ödül Töreninde Gümrük Birliği’nin en geç yıl sonuna kadar güncelleneceğini bildiren Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci:

 AB ile karşılıklı çıkar ilişkilerimiz var, rekabetçi olursak siparişi mecbur verirler

 Bakan Tüfenkci: AB ile ilişkilerimizin rasyonel zeminde devam etmesini istiyoruz. Gümrük Birliği’nin güncellenmesi konusundaki adımlarımızı Ekonomi Bakanlığı ile birlikte takip ediyoruz. 2017'nin ortalarında veya sonlarına doğru çalışmalarımızı hayata geçiririz.

 İHKİB Başkanı Tanrıverdi: 2015’te 50 milyon doların üzerinde ihracat yapan 40 firmamız vardı. Bu sayıyı 2016’da 49’a çıkardık. Savaşa, darbe girişimine ve tüm olumsuzluklara rağmen sektörümüz büyümeye ve katma değerli üretimini arttırmaya devam etti.

 2016’da 17 milyar dolar ihracata imza atan hazır giyim sektörünün yıldızları, ödüllerini Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin de katıldığı görkemli törenle aldılar.

 Bakan Tüfenkci, törende yaptığı konuşmada hükümetin mali disiplinden hiçbir şart altında taviz vermediğini ve vermeyeceğini söyledi. Ekonomide devletin ağırlığını azaltıp özel sektör öncülüğünde büyümeyi hedeflediklerinin altını çizen Tüfenkci, aynı anlayışla yola devam edeceklerini vurguladı.

 Avrupa ile ilişkilerimizin rasyonel zeminde devam etmeli

 Avrupalı alıcıların Türkiye ziyaretlerini iptal etmelerini de değerlendiren Tüfenkci, şunları söyledi: “Tekstilde hazır giyimde şu veya bu tepkilerle birtakım iptaller olabilir, birtakım sıkıntılar yaşayabiliriz. Ama şuna emin olun, bizim Avrupa ile ilişkilerimiz karşılıklı çıkar ilişkisidir. İlişkilerimizin rasyonel zeminde devam etmesini istiyoruz. Gümrük Birliği’nin güncellenmesi konusundaki adımlarımızı Ekonomi Bakanlığı ile birlikte takip ediyoruz. 2017'nin ortalarında veya sonlarına doğru çalışmalarımızı hayata geçiririz.

 Böylece ticaretin geliştirilmesi için önemli bir mesafeyi kat etmiş oluruz. Moraliniz bozulmasın. Eğer sizler kaliteli üretim yaparsanız, zamanında teslim ederseniz, fiyatla rekabeti yakalarsanız siparişi mecbur verirler. Rahat olun, hiçbir sıkıntı yok."

 Bakanlıklara bağlı laboratuvarları tekleştirme projesi üzerinde çalıştıklarını da hatırlatan Tüfenkci, bütün laboratuvarları gümrük idaresi altında toplayacaklarını sözlerine ekledi.

 Sektör büyümeye ve katma değerli üretimi arttırmaya devam ediyor

 İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi de, hazır giyim sektörünün üretimde, istihdamda, katma değerli ihracatta Türkiye ekonomisinin yıldızlarından biri olduğunu vurguladı.  Tanrıverdi, sektörün Türkiye’ye her yıl ortalama 15 milyar dolar net döviz girdisi sağladığının altını çizdi. 2016’da yaşanan terör olaylarına ve darbe girişimine rağmen başarılı bir performans sergilediklerini vurgulayan Tanrıverdi, şöyle devam etti:

 “Her türlü zorluğa rağmen 2016’yı 2015’e göre sadece binde 2’lik kayıpla, yaklaşık 17 milyar dolar ihracat ile kapattık. Arkadaşlarımız Avrupalı alıcıların ziyaretlerini iptal ettikleri dönemde ellerine bavullarını alıp kapı kapı dolaşarak üzerlerine düşeni fazlasıyla yaptılar. Bu çabanın, bu emeğin ve alın terinin elbette bir ödülü olmalıydı. Toplamda 2 bin 166 firmamız plâket ve başarı ödülüne hak kazandı. 50 milyon doların üzerinde ihracat yapan 49 firmamızı ve 9 dış ticaret sermaye şirketini platin plâketle ödüllendirdik. İhracatı 20-50 milyon dolar arasında olan 119 firmamıza ve 1 dış ticaret sermaye şirketine altın, 10-20 milyon dolar arasında olan 182 firmamıza gümüş plâket veriyoruz. Burada bir konunun altını özellikle çizmek istiyorum.2015’te 50 milyon doların üzerinde ihracat yapan 40 firmamız vardı. Bu sayı 2016’da 49’a yükselmiş bulunuyor. Bir dış ticaret sermaye şirketimizin de barajı geçmesiyle ihracatta 50 milyon dolar çıtasının üzerine çıkanlar listemize 10 yeni firmamızı eklemiş olduk. Sektörümüz en zor dönemde bile büyümeye ve katma değerli üretimini arttırmaya devam etti.” 

 2017’yi 17 milyar doların üzerinde ihracatla kapatırız

 Hikmet Tanrıverdi, hazır giyim sektöründe kilogram başına 23-24 dolarlarda olan ihracatı 50 doların üzerine çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Hazır giyim üretiminden moda endüstrisine geçiş sürecindeki sektörün alt yapısı, bilgi birikimi ve tasarım gücü ile bu potansiyele sahip olduğunu anlatan Tanrıverdi, 2017’nin ilk çeyreğindeki ihracat performansı ile ilgili de şunları söyledi: “İHKİB Yönetimi olarak bizlerin ve ihracatçı arkadaşlarımızın bütün özverili çabalarına rağmen 2016’nın ikinci yarısındaki gelişmelerin yansımalarını bu yılın ilk iki ayında da hissettik. Ocak-Mart dönemini kapsayan ilk çeyrekte geçen yıla göre yüzde 4 gerideyiz. 2017’nin üç aylık bölümünde 4 milyar 76 milyon dolar ihracat yaptık.  Sevinerek söylemeliyim ki ibreyi Mart ayında yeniden yukarı çevirdik. Mart’ta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 artıya geçtik. Yılın ikinci yarısında daha yüksek bir performans göstereceğimize ve 2017’yi 17 milyar doların üzerinde ihracatla kapatacağımıza inanıyorum.”

 100’e yakın markamızın yurt dışında 3 bin mağazası bulunuyor

 Türkiye’den 100’e yakın markanın yurt dışında 3 bin civarında mağazasının bulunduğunu bildiren Hikmet Tanrıverdi, dünyanın birçok ülkesinde AVM yatırımcılarının Türk markalarını özel olarak davet ettiğini söyledi. Geçen yıl Türk hazır giyim sektörünü karalamaya yönelik yoğunlaşan kampanyaya da dikkat çeken Tanrıverdi, İHKİB olarak bu haksız ithamlara karşı sektörün ve ülkenin imajını korumak için büyük çaba gösterdiklerini sözlerine ekledi.

 Büyükekşi: pamuğu 1,5 dolara, hazır giyimi ürününü 20 dolara ihraç ediyoruz

 Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ise 2023 hedeflerine ulaşabilme yolunda  katma değerli ihracatın öneminin altını çizdi. Büyükekşi, “Katma değeri yükseltmenin yolu tasarım, marka, inovasyon ve Ar-Ge'den geçiyor. Geçen sene pamuğun kilosunu 1,5 dolardan ihraç ettik. Pamuğu ipliğe dönüştürürsek 3 dolara satıyoruz. İpliği kumaşa çevirdiğimizde kilogram başı fiyatı 7,5 dolara çıkıyor. Kumaştan giyim eşyası ürettiğimizde ise 15-20 dolara ihraç ediyoruz" diye konuştu.

 Törende, platin altın ve gümüş plâketlerin yanı sıra 2,5-10 milyon dolar arasında ihracat yapan 674 firmaya bronz, 500 bin 2,5 milyon dolar arasında ihracat yapan 1132 firmaya da başarı sertifikası verildi.  17 milyar dolarlık ihracatın yıldızları, ödül törenin ardından Linet’in şarkı larıyla renkli bir gece geçirdi.

Hazırgiyim ihracatında ilk 10 imalatçı firma

LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Tic. A.Ş.
Şık Makas Giyim Sanayi ve Tic. A.Ş.
Erpa Hazır Giyim İç ve Dış Tic. A.Ş.
Koton Mağazacılık Tekstil Sanayi ve Tic. A.Ş.
Eroğlu Giyim Sanayi Ticaret A.Ş.
Baykanlar Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Tayeks Dış Ticaret ve Tekstil Sanayi A.Ş.
Taypa Tekstil Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Aster Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş.
Saide Tekstil Sanayi ve Tic. A.Ş.
Platin Plaket alan dış ticaret sermaye şirketleri

TGS Dış Ticaret A.Ş.
Birgi Birleşik Giyim İhracat Dış Ticaret A.Ş
Taha Pazarlama ve Mağazacılık A.Ş.
Cross Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Pergamon Status Dış Ticaret A.Ş.
Taha Kargo Dış Ticaret A.Ş.
İleri Giyim Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş.
Türkmen Grup İthalat İhracat Dış Ticaret A.Ş.
Etik Dış Ticaret ve Tekstil Sanayi A.Ş.

0 YorumYorumları Kapat

Bir Yorum Yaz

Bilgi İçin

Telefon: +90 212 231 92 85
Faks: +90 212 231 89 46
otiad@otiad.org.tr

Haber Bülteni Aboneliği

OTIAD © Copyright 2024. Tüm Hakları Saklıdır.

Haber Bülteni

En yazılar ve güncellemeler e-posta adresinize gelsin.

Söz veriyoruz, asla spam yapmayacağız :)