Hikmet Tanrıverdi, ”Hazır Giyim Sektöründe Başlattığımız Değişimi Tamamlamak Üzere Yeniden Yönetime Aday Olduk” Dedi.

Hazırgiyim sektörünün önde gelen derneklerinin desteği ile yeniden İHKİB Başkanlığına aday olduğunu açıklayan Hikmet Tanrıverdi:

1 milyar dolarlık ekip ile hazır giyimdeki değişim ve dönüşümü tamamlayacağız

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) başkanlığına yeniden aday olduğunu açıklayan Hikmet Tanrıverdi, “Türkiye’nin can simidi olan hazır giyim sektöründe başlattığımız değişim ve dönüşümü tamamlamak üzere, arkadaşlarımla beraber yeniden yönetime aday olduk” dedi.

Hikmet Tanrıverdi, AVVA Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik ve Akın Çorap Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yarkın ile 21 Nisan 2014 Pazartesi günü yapılacak olağan genel kurul için adaylığını açıkladığı basın toplantısında, geride kalan 6 yılda İHKİB’i en çok proje üreten ihracatçı birliği yaptıklarını vurguladı. Tanrıverdi, ortaya koydukları performansın bir sonucu olarak sektörün önde gelen derneklerinin tamamının desteğini alarak son kez yönetime aday olduklarını ifade etti.

Son 10 yılda önemli bir ivme kazanan Türkiye ekonomisinde pek çok yeni alanların açılmasına karşın, hazır giyim sektörünün hiçbir zaman önemini yitirmediğini ifade eden Tanrıverdi, “Bir yandan Türkiye gelişiyor, üretim, ihracat artıyor, milli geliri yükseliyor. Ancak öbür yandan yerel ya da global nedenlerle bir kriz yaşandığında Türkiye’nin can simidi hazır giyim oluyor. Bu nedenle her zaman genel ekonomi içindeki ağırlığımızı koruyoruz. Örneğin Türkiye ihracatı 2013’de 151, 7 milyar dolar ile bir önceki yıla göre yerinde sayarken, dünya piyasalarında yaşanan pek çok olumsuzluğa rağmen hazır giyim sektörü olarak yüzde 8,3’lük artış ile 17,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. 17,4 milyar dolarlık hazır giyim ihracatının yüzde 74,9’unu İHKİB yaptı.

2014’ün ilk çeyrek verilerine baktığımızda Türkiye’nin ihracatı yüzde 6,2 artarken, hazır giyimde bu oran yüzde 9 oldu. Hazır giyim sektörü olarak toplam ihracattan yüzde 12,1 pay alıyoruz. En büyük pazarımızı oluşturan ilk 10 ülkenin 9’unda ihracat artışı elde ettik. Bu başarıda sektörümüzü oluşturan firmalarımız başta olmak üzere mevcut yönetim kurulumuz ile birliğimizde emek harcayan en alt seviyedeki çalışanımızdan genel sekreterlik yönetimine kadar tüm arkadaşlarımızın önemli katkısı var” dedi.

Taş üstüne taş koyduk

“Taş üstüne taş koymak için” görev üstlendiklerini, geleceği planlayarak İHKİB’i Türkiye’nin en çok proje gerçekleştiren birliği yaptıklarının altını çizen Hikmet Tanrıverdi şöyle devam etti: “Göreve geldiğimiz günden bu yana dünyanın dört bir yanında 68 fuar gerçekleştirdik. ABD’den Danimarka’ya, Nijerya’dan modanın merkezi Fransa’ya kadar 15 ülkeye ticaret heyeti programı düzenledik. 49 alım heyeti programı içinde yer aldık. Türk modasının önünü açmak için her yıl Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nı gerçekleştirip ülkemize yeni yetenekler kazandırdık. Avrupa Birliği ve çeşitli uluslar arası fonları kullanıp 60 milyon TL tutarında 13 projeyi hayata geçirip sektörün geleceğine yatırım yaptık. İstanbul Fashion Week ile bu güne kadar cesaret edilemeyeni gerçekleştirip Türk hazır giyim sektörüne imzamızı attık. En az bunlar kadar önemli olan sektördeki dağınıklığı-dargınlığı ortadan kaldırıp tek bir hedefe birlikte ortak idealler çerçevesinde kenetlendik. Bazı projelerimizi tamamlarken, bazılarının ise startını verdik. Yarım kalanları tamamlayıp, yeni ekonominin şartlarına uyumlu yeni projeleri hayata geçirebilmek için 4 yıllık bir dönem için yeniden göreve talip olduk.”

Hikmet Tanrıverdi, gelecek dönemde sektöre getirilecek yenilik ve projelerle ilgili olarak da şu bilgileri paylaştı:

Tüm eğitim birimlerimizi Tasarım Üniversitesi kurarak tek çatı altında birleştireceğiz.
Şanlıurfa’da çalışmalarını sürdürdüğümüz Hazırgiyim Organize Sanayi Bölgesi (HOSAB) projesini tamamlayacak ve sektörümüzde yeni bir dönemi başlatacağız.
Hazırgiyim sektöründeki tasarım çalışmalarının ür-ge ve ar-ge destekleri kapsamına alınması için sürdürdüğümüz çalışmalarda son aşamaya geldik. Bu desteği sektörümüzün kullanımına sunacağız.
Bir telefonda finanstan insan kaynaklarına, tasarımdan iletişime varıncaya dek üyelerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak bir bilgi iletişim merkezi kuracağız.
İhracatçılarımızın fuar ve yurt dışı mağaza desteklerine daha kolay ulaşabilmesi için bürokrasiyi azaltacak çalışmalar yapacağız.
Firmalarımızı kurduğumuz portal üzerinden direkt alıcılarla karşı karşıya getirecek, sektörümüzün dünyadaki pazar ağını daha da genişleteceğiz.
Girişimlerimizle Eximbank kredilerinden faydalanabilmek için istenen bankalardan teminat mektubu getirme şartı değiştirildi. Bundan sonra firmalarımız ihracat evraklarını teminat göstererek Eximbank kredilerinden yararlanabilecekler.
Hikmet Tanrıverdi, bugüne kadar gerçekleştirilen çalışmaların ve geleceğe ilişkin sunulan projelerin bir sonucu olarak Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD), Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği (LASİAD), Merter Sanayici ve İşadamları Derneği (MESİAD), Bayrampaşa Tekstil ve Sanayici İşadamları Derneği (BATİAD), Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD), Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD), Türkiye Triko Sanayicileri Derneği (TRİSAD) ile Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) gibi sektörün önde gelen tüm derneklerinin kendilerine destek verdiğini vurguladı.

Orta yerde projeler değil tutarsız söylemler var

Bir soru üzerine şirketlerinin bir süre önce iflas erteleme sürecinden çıktığını ve olağan çalışmalarını sürdürdüğünü açıklayan Hikmet Tanrıverdi, yaklaşık 1 milyar doların üzerinde ihracatı olan bir ekip ile İHKİB yönetimine aday olduklarını dile getirdi. Tanrıverdi, “Projelerle kendilerini ifade edemeyen kimi arkadaşlarımız, tutarsız, hiçbir şekilde gerçeklerle örtüşmeyen söylemlerle adaylıklarını açıklıyorlar. Kimileri de hem aday olmadıklarını söyleyip hem de söz etmeye çalıştıkları birliğin neresi olduğunu dahi bilmeden eleştiri getirmeye çalışıyorlar. Bizim derdimiz üzüm yemek, bağcı ile başkaları uğraşabilir. Ama biz geleceğe bakarız. Tıpkı ilk göreve geldiğimiz gün söylediğimiz gibi ‘biz geleceğiz’ dedi.

Hikmet Tanrıverdi, İHKİB Genel Kurulu’nda 2 bin 600 ihracatçının oy kullanacağını sözlerine ekledi.

0 YorumYorumları Kapat

Bir Yorum Yaz

Bilgi İçin

Telefon: +90 212 231 92 85
Faks: +90 212 231 89 46
otiad@otiad.org.tr

Haber Bülteni Aboneliği

OTIAD © Copyright 2024. Tüm Hakları Saklıdır.

Haber Bülteni

En yazılar ve güncellemeler e-posta adresinize gelsin.

Söz veriyoruz, asla spam yapmayacağız :)