The Core İstanbul’da, Türk moda endüstrisi dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla buluştu.

     Ekonomi Bakanlığı'nın desteği ile İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen The Core İstanbul Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda kapılarını açtı. The Core İstanbul'un açılışına İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik, MTD Başkanı Mehtap Elaidi, OTİAD Başkanı İlker Karataş, İMA Direktörü Seda Lafçı ile hazır giyim sektörünün önde gelen isimleri katıldı. Marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat sağlamak amacıyla üçüncüsü gerçekleştirilen The Core İstanbul, 40 ülkeden 500'ün üzerinde satın almacıyı marka ve tasarımcılar ile buluşturdu. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi açılışta yaptığı konuşmada, yıllık 19 milyar dolar ile Türkiye'nin en fazla ihracat yapan sektörlerinden biri olduklarını belirterek; sadece The Core İstanbul ile 5 yıllık dönemde ihracata 500 milyon dolarlık ilave katkı sağlayacaklarını söyledi.

     32 Marka 22 Tasarımcı Global Alıcılarla Buluştu

     Hikmet Tanrıverdi, 32 marka ve 22 tasarımcının İlkbahar-Yaz 2016 koleksiyonlarını Orta Doğu, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Almanya, İtalya, Fransa başta olmak üzere AB ülkeleri, Uzakdoğu, İran ve Orta Asya'dan gelen alıcıların beğenisine sunacağını bildirdi. Türkiye'nin üretici ülke pozisyonunun yanına mutlaka “organizatör ülke” kimliğini de eklemesi gerektiğinin altını çizen Hikmet Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü: “The Core İstanbul'da 40 ülkeden 500'ü aşkın satın almacıyı ağırlayacağız. Hemen hepsi hazır giyim sektörünün global devleri arasında bulunan satın almacıları, ülkemizin önde gelen markaları ve tasarımcılarıyla buluşturacağız. Hedefimiz hazır giyim ihracatımıza 5 yılda 500 milyon dolarlık ek katkı yapmak.”

     538 Milyar Dolardan Sadece Yüzde 3,4 Pay Alıyoruz

     Hikmet Tanrıverdi, 2014’te, dünya ölçeğinde 538 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı yapıldığını belirterek, Türkiye'nin bu pastadan sadece yüzde 3.4'lük pay alabildiğini ifade etti. İhracatının yüzde 70'ten fazlasını AB ülkelerine yapan Türkiye'nin burada da arzu ettiği payı yakalayamadığının altını çizen Tanrıverdi, şöyle devam etti:“Çin ve Bangladeş'ten sonra AB'nin üçüncü hazır giyim tedarikçisiyiz. Ancak coğrafi ve kültürel yakınlığımıza rağmen 82 milyar dolarlık AB pastasından sadece yüzde 13 pay alabiliyoruz. Hazır giyim için Amerika'da 96 milyar dolarlık bir pazar var. Bu pazarda bize düşen pay, 500 milyon dolar bile değil. Bugün 1 kg ihracat karşılığında 24 dolar döviz elde ediyoruz. 2023'te bu rakamı 50 doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefi yakalamak için moda-tasarıma ağırlık verip katma değerli üretime odaklanacağız. Zorlu rekabet koşulları nedeniyle fiyat tutturamayıp, içeride yapamadığımız üretimi “organizatör ülke” olarak yurt dışına taşıyacak, ihracatımızı bu yöntemle de artıracağız. Sektör olarak potansiyelimiz yüksek. Dünya pazarlarında bizim için fırsatlar var. Adedi artırmadan, tasarım ayağını güçlendirip, yüksek katma değerli üretim ile ihracatta önce 30 milyar dolar, ardından da 60 milyar dolar bandına çıkacağız.”

     Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin Avrupa Birliği ve Amerika'da varabileceği hedefin çok gerisinde olduğunu vurgulayarak, orta ve uzun vadede AB'deki payı ikiye, Amerika’da ise dörde katlayacak alt yapıya sahip olduğunu sözlerine ekledi.

     Osmanbey’in Önde Gelen Markaları da The Core’da

     32 marka ve 22 tasarımcının İlkbahar-Yaz 2016 koleksiyonlarını sunduğu The Core İstanbul’da Osmanbey piyasasının önemli markalarından Alchera, Avva, Ayliz Tekstil, Formenti, Giovane Gentile Designers, Jadore, Setre Giyim ve Setre Giyim; Orta Doğu, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Almanya, İtalya, Fransa başta olmak üzere AB ülkeleri, Uzakdoğu, İran ve Orta Asya’dan gelen alıcıların beğenisine sunma fırsatı buldu.

 

 

     Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin ev sahipliğinde, moda dünyasının lider isimlerini bir araya getiren 8. İstanbul Moda Konferansı & 31.IAF Dünya Moda Kongresi, birçok ülkeden çok sayıda temsilcinin katılımı ile başladı. TGSD Başkanı Şeref Fayat, modanın en iyi konferansına hoşgeldiniz diyerek konferansı açtı ve sektöre emek veren pek çok kişinin hayallerinin gerçek olacağı, ülkemize artı değer katacak anlaşmaların sağlanacağı keyifli, huzurlu bir konferans olmasını diledi.

 

     Her yıl dünyaca ünlü markaların CEO ve Yönetim Kurulu Başkanlarını ağırlayan İstanbul Moda Konferansı bu yıl 8’inci kez düzenleniyor. Hilton İstanbul Bosphorus’ta gerçekleşen konferansta dünya çapında önemli isimler, sektörün şifrelerine ayna tutacak iş modellerini ve büyüyen markaları değerlendiriyor.

     8. İstanbul Moda Konferansı’nınaçılışında konuşan TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat, konuşmasına başlamadan önce Cumhuriyet tarihimizin en kanlı terör saldırısına değinerek Ankara'da hayatını kaybedenlerin yakınlarına baş sağlığı diledi. Fayat, sözlerine şöyle devam etti: “Bu tür saldırıların bizi birbirimize daha da bağlayacığını düşünüyor, terör gruplarının amaçlarına ulaşamayacağına inanıyorum.” Her yıl Mayıs ayında düzenlenen konferansın bu yılki önemine de dikkat çeken Fayat, “Bu yıl Ekim ayında konferansı yapma sebebimiz, iki dönem başkanlığını da yaptığımız IAF'ın Dünya Moda Kongresini İstanbul'da yapmak istemesi. Bu sebeple iki önemli moda etkinliğine ev sahipliği yapıyoruz” dedi. 


     “Üretim yurdışına taşınacak”

     Tanrıverdi, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü üretimde, istihdamda, katma değerde ve ihracatta Türkiye’nin lokomotif sektörü olmayı sürdürüyor. Geçen yıl 217 ülkeye ihracat yaptık. Ülkemize 18,7 milyar dolar döviz kazandırdık. Hazırgiyim ve tekstil sanayi olarak ülkemizin öncü sektörüyüz” diyerek ekledi; “Öte yandan ‘üretici ülke’ pozisyonumuzun yanına ‘organizatör ülke’ kimliğimizi ekleyeceğiz. Zorlu rekabet koşulları nedeniyle fiyat tutturamayıp içerde yapamadığımız üretimi yurt dışına taşıyacak, ihracatımızı bu yöntemle de artıracağız. Bu süreçte üretim yaptırdığımız ülkelerle ilişkilerimizi yukarılara koyacağız, daha da derinleştirip hedef çıtamızı yükselteceğiz. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin bu yıl 8’incisine ev sahipliği yaptığı Uluslararası İstanbul Moda Konferansı’nı bu noktada çok önemsiyorum” dedi.


     “2015 zor geçen bir yıl”

     T.C. Ekonomi Bakanlığı Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım, “Sektör adına büyük firmaların bir araya geldiği, uluslararası bir platfrom yaratılması anlamında pek çok imkanları, sektöre önemli katkıları sağlıayan bir organizasyon” diyerek sözlerine başlayan Sayın Yıldırım şöyle devam etti, “2014 yılı küresel krizin konuşulduğu bir yıl oldu. Her şeye rağmen ülkemiz, 171 milyar dolarlık ihracat yapmayı başardı. En önemli ticaret ortağımız olan Avrupa’ya yüzde 8.7 oranında arttrımayı başardık. 2015 yılı dünya ekonomik anlamında da çok zor geçen bir yıl. Hazırgiyim ihracatta lokomotif sektörümüz. Global ölçekte rekabet edebildiğimiz bir sektör. Mihenk taşlarından biri. 2023 yılı için iddialı hedeflerimiz var. Bunları gerçekleştirebilmek için canla başla çalışıyoruz. 500 milyar dolarlık hedefimiz var. Ülkemiz için önemli bir eşikte duruyor bu hedef. Moda Konferansının sektörümüzü bir adım daha öteye taşıyacağına inanıyoruz.”

 

     Sektör bir araya geldi

     Açılış konuşmalarının ardından Ds-Concept: Intelligent Trade Finance’in isim sponsoru olduğu konferansta erkek modasını Hugo Boss Markadan Sorumlu Genel Müdürü Christoph Auhagen anlattı, konferansa The Woolmark Company katkılarıyla TOPMAN Kreatif direktörü Gordon Richardson’ın yanısıra sektörün önemli isimlerinden; Ds-Concept: Intelligent Trade Finance yöneticisi Ansgar Huetten, Cotton Council International ve Cotton Incorporated Türkiye Program Direktörü Marsha Powell, IACDE Başkanı Roland Schuler, McKinsey Leader of the European Apparel, Fashion and Luxury GrupAchim Berg, Ahlers Group yöneticisi Jan Hilger ve Coface Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Belkis Alpergun gibi deneyimli isimler tecrübelerini paylaşarak, trendlerin ve moda akımlarının geleceğine dair öngörüde bulundular. Konferansa OTİAD Yönetim Kurulu Başkanı İlker Karataş, Yönetim Kurulu Üyesi Tamer Pala ve sektörün önde gelen isimleri de hazır bulundu.


     35 Alım grubu temsilcisi ile B2B

     Konferansın son gününde ise ABD, Almanya, Angola, Belçika, BAE, Bulgaristan, Brezilya, Çek Cumhuriyeti, Çin, Danimarka, Endonezya, Fas, Finlandiya, Fransa, Gana, Güney Afrika, Güney Kore, Gürcistan, Hırvatistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Litvanya, Malezya, Meksika, Mısır, Nijerya, Norveç, Polonya, Romanya, Rusya, Singapur, Sri Lanka, Suudi Arabistan, Sırbistan, Suriye, Şili, Tanzanya, Ukrayna, Ürdün, Venezuela, Vietnam'dan gelen temsilcilerle Türkiye arasındaki olası işbirliği olanakları özel görüşmelerle, Türkiye’de ofisi bulunan yaklaşık 35 alım grubu temsilcisi ile gerçekleşecek.

     Konferansla ilgili ayrıntılı bilgi için http://www.istanbulmodakonferansi.com ve www.tgsd.org.tr adreslerini ziyaret edebilirsiniz.

 

 

     OTİAD Dış Ticaret Komitesi Başkanı Sinan Gümüş ve Komite Üyeleri Nevzat Ataman, Ahmet Tunçman ve  komitede yer alan Almina Dış Ticaret’in sahibi Metin Oflazoğlu’nun da katılımıyla, dış ticaret firmaları Hüseyin Dış Ticaret ve Ekmen Dış Ticaret’i ziyaret etti. Ziyarette 6 Haziran’da yapılması düşünülen “Dış Ticaret Firmaları ile Kahvaltı” programı konusunu görüşerek, destek istediler. Görüşmede Osmanbey Moda dergisinin dağıtımı ile ilgili de destekleri istenen dış ticaret firmaların, yurtdışına gönderilen kolilere Osmanbey Moda dergisinin koyularak hedef kitle ile buluşturulmasının önemine vurgu yapıldı.  

 

     OTİAD Dış Ticaret Komitesi Başkanı Sinan Gümüş ve Komite Üyesi Nevzat Ataman Royalteks ve Onat Dış Ticaret’i ziyaret etti. 11 Haziran’da Anthill’de gerçekleşecek olan “Dış Ticaret Firmalarıyla Kahvaltı” toplantısına firma sahipleri Sinan Türkmen ve Başar Onat’ı davet eden Gümüş; komitenin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Osmanbey’deki faaliyet gösteren dış ticaret firmalarının önemine değinin Komite Başkanı Gümüş, toplantının önemine değinirken ancak yüksek katılım ile gerçekleşecek bir toplantının faydalı olabileceğini ifade etti. Türkmen ve Onat toplantı günü orada olacaklarını ifade itti. 

 

 

            28 gündür İskenderun Limanında Körfez ülkelerine sevk edilmek üzere Yük Tırlarda bekleyen Hazırgiyim ve Konfeksiyon ürünlerinin vaktinde alıcılarına ulaştırılmasına yönelik çözüm üretmek üzere OTİAD Yönetim Kurulu Başkanı İlker Karataş Başkanlığında OTİAD Dış Ticaret Komitesi üyeleri ile Osmanbey’in Mağdur olan Dış Ticaret Şirket temsilcileri OTİAD’da bir araya geldiler.

            Son yıllarda Ortadoğu Ülkelerinde yaşanan konjonktürel süreç çerçevesinde; başta tekstil ve hazırgiyim sektörlerinde, ihracata yönelik karayolu sevkiyatlarında normal yolların kapanması üzerine yaratılan alternatif yollardan en önemli olan İskenderun üzerinden RORO ile Mısır ve Kızıldeniz üzerinden körfez ülkelerine yönelik sevkiyatlarda taşıma şirketleri nezdinde yaşanan anlaşmazlıklardan ticari değeri 300 milyon doları bulan 186 TIR İskenderun ‘da beklemektedir.

            Bu TIR’lardan 22 tanesi Hazırgiyim ve Konfeksiyon Ürünü ile yüklü olup sorun çözümlemeyip önümüzdeki Ramazan ayının 1. haftasına kadar körfez ülkelerindeki alıcıların eline ulaşmaz ise değerlerini yitirmiş olacağı ihracatçılarımızca belirtmiştir.

            Konuyla ilgili olarak bugün mağdur olan Bölgemiz Dış Ticaret Şirketi firma temsilcilerimizle yapılan toplantıda; konunun çözümüne yönelik girişimlerde; en geç 1 hafta içinde UND (Uluslar arası Nakliyeciler Derneği)’nin etkin rol alması ve inisiyatif kullanması gerektiği ayrıca U.N.Ro-Ro İşl. AŞ. Şirketi (USA menşeli) ile Namma İntl. Marinc Service Co. Şirketinin bir şekilde anlaşmalarının şart olduğu ifade edilmektedir.

            Çözüme yönelik diğer hususların da;

            Kısa vadeli çözüm olarak UND’nin UNRORO’ya geri dönüş garantisiz İskenderun’dan çıkış izni vermesinin yanı sıra Mısır Ulaştırma Bakanlığının daha önceki 500 km.ye kadar olan transit geçiş izninin güzergahın değişecek olması nedeniyle 600 km olarak revize edilmesinin gerektiği hususu Dış Ticaret Şirketlerimizce önerilmiştir.

            Sonuçta ilgili mercilere iletilmek üzere İHKİB’e acilen bir yazı gönderilmiştir. Ayrıca Bşk. İlker Karataş UND Bşk. Çetin Nuhoğlu ile bir görüşme yapmıştır.