Oluşturulma tarihi: 02 Kasım 2017
Yayın tarihi: 02 Kasım 2017

İHKİB ve OTİAD işbirliği ile ABD pazarı ve Magic Las Vegas Fuarı tanıtım ve bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşen kahvaltılı tanıtım toplantısına Osmanbeylilerin yoğun ilgisi dikkat çekti.

     Dünyanın en büyük fuar organizatörlerinden biri olan ve aynı zamanda Magic Las Vegas Fuarı’nın organizatörü olan UBM Firmasının Uluslararası Satış Direktörü Coleman McCartan ve UBM Uluslararası İş Geliştirme Müdürü Edwina Kulego fuar hakkında bilgi verdi. Tanıtım etkinliğinde OTİAD Başkanı İlker Karataş, İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar Komite Başkanı Özkan Karaca, İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Gültepe ve UBM EMEA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu da fuar hakkındaki görüşlerini paylaştı.

     ABD’nin Las Vegas şehrinde gerçekleştirilen ABD’nin ve dünyanın en büyük hazır giyim fuarlarından biri olan Magic Fuarı’nda ve ABD pazarında başarılı olmak için UBM Amerika yetkilileri  McCartan ve Kulego firma yetkililerine fuar hakkında bilgi verdi. McCartan ve Kulego Magic fuarın lüks markalardan fast fashion’daki son trendlere, moda sektöründe bir lokomotif görevi gördüğünü belirterek; her yılın Şubat ve Ağustos aylarında dünyanın en iyi moda markaları ve moda perakendesinin en etkileyici karar vericilerini bu fuarda bir araya getirdiklerini söylediler. Amerika Birleşik Devletleri'nin en kapsamlı moda pazarı için Las Vegas'ta bir araya gelen firmaların fuarda, hazır giyimden deri kürk ürünlerine, aksesuardan ayakkabıya, tekstil, deri ve hazır giyim sektörünün tüm bileşenlerini etkin bir potada eritilerek sergilendiğini ifade ettiler.

 

Başkan Karataş: Fuarda Firmalarımızın Yerini Almasını Tavsiye Ediyoruz
     Ağustos ayında gerçekleşen fuarda incelemelerde bulunduğunu hatırlatan OTİAD Başkanı İlker Karataş; Magic Las Vegas’ın sergilenen ürün çeşitliliği, alan büyüklüğü, katılımcı ve ziyaretçi sayısı bakımından ABD’nin ve dünyanın en önde gelen moda fuarlarından biri olduğunu söyledi. Osmanbey firmalarının fuardaki yerini alması gerektiği tavsiyesinde bulunan Başkan Karataş, ABD pazarının önemine vurgu yaptı.

     Diğer konuşmacılar da lüks markalardan fast fashion’daki son trendlere Magic Fuarı’nın, moda sektöründe bir lokomotif görevi gördüğünü dile getirdiler.

 

İki Ayrı Fuar Merkezinde Yapılıyor
     Magic Las Vegas iki ayrı fuar merkezinde organize ediliyor: Las Vegas Convention Center ve Mandalay Bay Convention Center. Las Vegas Convention Center’da sourcing (fason üreticiler), kadın giyim, aksesuar, çocuk giyim, plaj aksesuarları, ayakkabı markaları ve üreticileri yer alırken; Mandalay Bay Convention Center’da tasarımcılar başta olmak üzere tasarım odaklı firmalar ve satış fiyat aralığı Las Vegas Convention Center’a göre daha yüksek Fast Fashion olarak adlandırılan kadın- erkek tüm hazır giyim ve aksesuar, iç giyim ve çorap, plaj aksesuarları, deri kürk ürünleri ve lüks markaları yer alıyor.

     Yeni eklenen bölümlerle birlikte toplamda 11 ayrı bölümden oluşuyor: WWD Magic, FN Platform, The Collective, Sourcing At Magic, Project, The Tents, Project Womens, Wsa@Magıc, Playground, The Curve, Stitch.

 

ABD Pazarından Pay Almak İçin Uygun Platform: Magic
     100.000 gibi devasa ziyaretçi rakamlarıyla bir moda ve ticaret şöleni havasında geçen fuar, sektörde faaliyet gösteren üretici ve alıcıların en önemli buluşma noktalarından birisi olarak değerlendiriliyor. Magic Las Vegas Amerika pazarında adını duyurmuş katılımcılar için pastadan aldıkları payı büyütmek; yeni katılımcılar içinse bu önemli pazardan pay almak isteyenler için uygun bir platform yaratıyor.

     Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşen kahvaltılı sunum toplantısına yüz kişiyi aşkın firma yetkilisi katıldı. Sunum sonrası soru-cevap kısmına geçildi ve ayrıntılı bilgi verildi.